Fiberline: ‘Die speld in de hooiberg vinden ze’

Specialistische glasvezelproducten, wereldwijd actief en sterk in ontwikkeling: FiberLine is bepaald geen ‘dertien in een dozijn-onderneming’. Dit vraagt ook om medewerkers die echt bij het bedrijf passen. FrieSelect zorgt hiervoor: ‘het is knap hoe zij keer op keer die speld in de hooiberg vinden’, stelt directeur Arjan van der Veen.

Hoe zijn jullie met FrieSelect in aanraking gekomen?

‘Ik ken HRM-Friesland en FrieSelect al uit de tijd dat ik begon met nul personeel. Inmiddels hebben we 35 mensen aan het werk. Zij hebben daar zeker een rol in gespeeld. Onder meer door medewerkers te vinden die ons bedrijf echt beter weten te maken. Van hun kennis profiteren we nog altijd.’

Wat is de meerwaarde van FrieSelect?

‘Wij zijn een bijzonder bedrijf dat een speciaal type medewerker zoekt. Zeker als het gaat om de hogere verkoopfuncties. Vind maar eens een native speaker Duits of Chinees die in het Noorden woont, affiniteit heeft met onze producten en die past bij een internationale onderneming die veel verantwoordelijkheid geeft. Op de één of andere manier slaagt FrieSelect er altijd weer in om met een goede kandidaat te komen. Nagenoeg de hele verkoopafdeling die we in Leeuwarden hebben, komt via hen.’

Hoe doen ze dat toch..?

‘Dat vraag ik me ook wel eens af. FrieSelect gaat in elk geval niet voor de makkelijke oplossing. Ze kennen ons bedrijf door en door en voelen haarfijn aan wie wel of niet bij ons past. Pas als ze écht in iemand geloven, dragen ze iemand voor. Tot nu toe hebben ze het vrijwel nooit mis gehad. Het is fijn dat je op zo’n partij kunt vertrouwen.’